raluca-anton-albastru

Bine ai venit!
Ma bucur sa te cunosc!

raluca-anton-i-love-psychology

Fa ceea ce iti place
si nu vei munci o zi din viata ta!

raluca-anton-ie

Fa ceea ce iti place
si nu vei munci o zi din viata ta!

raluca-anton-negru

Idei inspirate de oameni

raluca-anton-rosu

Construim un plan, actionam zilnic
masuram rezultate

raluca-anton-tricou-albastru

Tu ai ales?

Servicii

Noutati

08 Iulie

Un cufar plin cu carti minunate

Cand avem un cufar plin cu carti se imprastie iubire in aer!

13 Iunie

Ce spune copilul tau invizibil?

Inainte de-a ajunge la iubirea și acceptarea de sine avem de înfruntat demonii suferinței, avem de recunoscut că nu suntem perfecți, că nu am avut copilăria perfectă și nici nu trăim o viaț

24 Decembrie

Urare si o poveste de Craciun

Peste ani, când va gândiţi la Sărbătorile din acest an nici nu e musai să aveţi poveşti spectaculoase de spus dar e perfect dacă rămâneţi cu un zâmbet reamintindu-va de ele!

Atacul de Panica

Din păcate, subiectul atacurilor de panică pare a fi inepuizabil. Şi asta pentru că un număr foarte mare de persoane suferă de aceste reacţii emoţionale şi fiziologice foarte intense. Caracteristica principală a atacului de panică este o teamă exagerată care apare brusc, “fără avertismente”, cu o senzaţie de pericol iminent. Această stare poate să atingă o intensitate maximă după 10 – 20 de minute sau poate dura chiar mai mult.

În spatele atacurilor de panică stă, în principal, o teamă de pierdere a controlului însoţită de o serie de reacţii fiziologice atât de intense încât par a fi greu de tolerat. Însă, de fapt, acele reacţii nu înseamnă nimic mai mult decât angrenarea corpului într-un sistem de apărare la un stimul ipotetic, la ceva ce nu există în acel moment, la nişte gânduri iraţionale dar care pot să aibă atât de mare impact încât corpul să reacţioneze ca la un pericol fizic, iminent (de exemplu, cineva care ar vrea să ne facă rău exact în acel moment).

Care sunt reacţiile fizice care caracterizează atacul de panică? (nu trebuie îndeplinite toate pentru a fi considerat un atac de panică)

  • Inima care bate extrem de intens
  • Senzaţia că nu poţi respira
  • O apăsare în piept
  • Gol în stomac
  • Bufeuri de căldură
  • Tremor în tot corpul
  • Senzaţia de ameţeală
  • Amorţeală a corpului           

 

Care sunt gândurile care însoţesc atacul de panică? (nu trebuie îndeplinite toate pentru a fi considerat un atac de panică)

  • Dacă voi muri?
  • Dacă îmi pierd controlul?
  • Dacă îmi pierd cunoştinţa?
  • Dacă leşin?
  • Dacă îmi fac rău şi nu îmi dau seama?
  • Dacă le fac rău celorlalţi şi nu îmi dau seama? etc.

 

Ce comportamente pot să apară? (nu trebuie îndeplinite toate pentru a fi considerat un atac de panică)

  • Evitarea locurilor unde au apărut atacurile de panică
  • Evitarea spaţiilor cu multă lume
  • Evitarea activităţilor cotidiene
  • Evitarea ieşitului din casă (toate acestea având în spate teama declanşării unui nou atac de panică)

 

Datorită numărului mare de reacţii fiziologice care apar în atacul de panică majoritatea persoanelor apelează, mai întâi, la o serie de analize medicale care, de cele mai multe ori, le confirmă faptul că nu au nicio problemă fizică (de exemplu, nu au probleme cardiace care sunt cele mai frecvent investigate). Când aţi trecut prin toate analizezele şi, cu toate acestea, stările de panică/senzația de panică continua să apară e momentul să apelaţi la un psiholog.

Atacurile de panică şi tulburarea de panică sunt condiţii emoţionale care se tratează şi pentru care există intervenţii validate de studii ştiinţifice încă de cu mulţi ani în urmă. În procesul psihoterapeutic identificăm acele tipare de gândire şi de comportament care menţin apariţia atacurilor de panică.

Dacă crezi că îndeplineşti câteva dintre criteriile menţionate mai sus mă poţi contacta pentru o programare aici!

Share:

Colaboratori