raluca-anton-albastru

Bine ai venit!
Ma bucur sa te cunosc!

raluca-anton-i-love-psychology

Fa ceea ce iti place
si nu vei munci o zi din viata ta!

raluca-anton-ie

Fa ceea ce iti place
si nu vei munci o zi din viata ta!

raluca-anton-negru

Idei inspirate de oameni

raluca-anton-rosu

Construim un plan, actionam zilnic
masuram rezultate

raluca-anton-tricou-albastru

Tu ai ales?

Servicii

Noutati

08 Iulie

Un cufar plin cu carti minunate

Cand avem un cufar plin cu carti se imprastie iubire in aer!

13 Iunie

Ce spune copilul tau invizibil?

Inainte de-a ajunge la iubirea și acceptarea de sine avem de înfruntat demonii suferinței, avem de recunoscut că nu suntem perfecți, că nu am avut copilăria perfectă și nici nu trăim o viaț

24 Decembrie

Urare si o poveste de Craciun

Peste ani, când va gândiţi la Sărbătorile din acest an nici nu e musai să aveţi poveşti spectaculoase de spus dar e perfect dacă rămâneţi cu un zâmbet reamintindu-va de ele!

pentru Copii

             Studiile din psihologia copilului spun că dezvoltarea emoţională a copiilor preşcolari este cel mai bun predictor pentru adaptarea emoţională, adaptarea socială şi, inclusiv, performanţele academice ale copiilor şcolari. Astfel, se pare că nu achiziţiile şi performanţele academice prezic cel mai bine performanța, ci felul în care copiii reuşesc să se adapteze situaţiilor negative prin care trec de-a lungul copilăriei/vieţii (de exemplu: o ceartă cu un coleg, o notă mică la şcoală, etc.). Ce înseamnă această adaptare? Înseamnă capacitatea copilului de a-şi aloca resurse mentale pentru a avea emoţii care să îl ajute să aibă comportamente adaptative – practic, să reușească să facă față situațiilor prin care trece. Nu este tot una ca un copil când ia o notă mică, de exemplu, să plângă şi să îi fie teamă să le spună părinţilor gândindu-se: “oare ce mi se va întâmpla acum?” sau să îşi spună: “ok! Am luat o notă mică…nu e nicio problemă, data viitoare voi încerca să învăţ mai mult pentru că nu îmi doresc să mai ajung în această situaţie!” Poate unii dintre voi se gândesc că “este vina părinţilor”. Eu am învăţat să nu dau vina pe nimeni. Probabil că un mix între caracteristicile copilului, comportamentele şi atitudinile părinţilor, situaţia, mediul au dus ca cel mic să nu aibă emoţii şi comportamente care să ne mulţumească pe noi sau care să îl ajute pe el. În plus, părinţii nu se nasc psihologi şi nici nu devin psihologi după ce sunt părinţi. Sunt multe elemente pe care nu le cunosc sau pe care nu ştiu cum să le transmită copiilor lor. Aici intervin aceste workshopuri în ajutorul părinților!
          Întâlnirile de grup pentru copii se focalizează pe diverse teme care ţin de emoţiile şi comportamentele pe care copii de diferite vârste le au. Obiectivul acestor workshopuri este, în primul rând, să le oferim copiilor o serie de cunoştinţe cu privire la emoţiile pe care le vor întâlni de-a lungul vieţii lor.

Astfel, avem:
1. workshopuri generale care abordează toate componentele emoţionale pe care copiii ar fi bine să le aibă/dezvolte în funcţie de vârsta lor (emoţii, comportamente, gânduri, reacţii fizice);
2. workshopuri specifice pe teme ca: frică reală versus frică imaginară; m-am înfuriat!; câteodată plâng; cunoaşterea corpului şi educaţie sexuală pentru (separate pentru fete şi băieţi), etc.
          Formatul acestor întâlniri nu este unul clasic în care copiii stau pe scaun sau în bancă, ci este unul extrem de interactiv toate tehnicile fiind bazate pe jocuri, poveşti (în unele întâlniri chiar compunem poveşti), artă (pictăm, desenăm, decupam, lipim ne imaginăm că suntem la “Art Attack”), secvenţe din filme de desen animat, concursuri.
          Grupurile sunt organizate pe categorii de vârstă (4-6 ani, 7-9 ani, 9-11 ani) şi pot fi desfăşurate fie într-o singură întâlnire, fie pe parcursul a șase întâlniri săptămânale, în funcţie de grupul ales de către părinţi. Părinţii primesc încă de la începutul grupului un desfăşurător al acestuia. În cazul în care părinţii aleg participarea la grupurile de lungă durată la finalul acestora vor primi o scurtă evaluare a copilului (de la începutul până la finalul grupului) în funcţie de câţiva parametri care ne interesează (de exemplu, adaptabilitatea la schimbare, abilităţile sociale, etc.).
          Exprimarea este la plural pentru că lucrăm în echipă: psihologi, scriitori, artişti – toţi implicându-ne în tot acest proces.
         

Pentru a afla mai multe informaţii despre workshopurile la care poți participa te invit să intri la secţiunea Calendar de Evenimente sau să te abonezi la newsletter pentru a fi permanent informat.

Aștept, cu drag, să vă cunosc pe tine și pe îngerașul tău!

 

Share:

Colaboratori